onsdag 13 februari 2013

Goodness Nose!

Jag fick en tidig födelsedagspresent av min blivande fru. Den typen som man inte kan bli annat än galet lycklig för även om man bett om en liten blygsam present och den här är alldeles för lyxig och dyr.

Den nittonde mars, på Ystad Saltsjöbad käkar jag middag med Richard Paterson, världens coolaste whisky blenders ( och ca 19 andra lyckliga själar)
Smakning: sex sorter, gjorde av Mr Paterson. Därefter trerätters , tillsammans med denna legend!
Hallelujah! Det är nog den sjukaste presenten någonsin!

Mannen som är master Blender för Whyte & Mackay, Jura, Dalmore och Mackinlays Rare Old Highland Malt. Blir nog inte så mycket mer legendariskt!

The Nose, himself


En lite mindre nose, dock med munnen full av Richard Patersons Dalmore


Mitt första möte med Richard Patersons Antarktiswhisky, Mackinlays Rare Old Highland Malt, på the Highlander Inn i Craigellachie, Skottland. Var inte helt imponerad då, men har en oöppnad flaska hemma i skåpet och misstänker att det kommer att vara en helt annan upplevelse.


Dalmore King Alexander III på en tillfällig hedersplats hemma hos mig. I mitt hjärta har denna väldigt speciella whisky såklart alltid en plats. Och snart ska jag få träffa mannen som har gjort den!

Inga kommentarer: